emmashylla.blogg.se

Omslagsonsdag #31 - Puss på dig!

Publicerad 2014-02-12 19:21:00 i Omslagsonsdag,

Idag är det onsdag och det betyder att det dyker upp ett nytt omslagstema hos Bokpotaten. Jag har inte deltagit tidigare, men idag tyckte jag att det var dags. Temat går i kärlekens tecken och det känns som en bra uppföljning av regnbågen jag gjorde igår. Kikade snabbt igenom mina hyllor och hittade bara en enda att visa upp, David Nicholls En dag.
 
 
Jag tyckte att det var lite trist med bara ett omslag, därför gick jag igenom min listor på böcker jag vill läsa. Det resulterade i följande:
 
  
 
   
 
Mina favoriter är eleanor & park p.g.a. bara fint och Regn och åska p.g.a. att jag får lite nittiotalsvibbar? Kärlek är fint och viktigt!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-02-13 11:17:43

Åh, En kärlekshandling! Jag älskar Eugenides och tyckte väldigt mycket om denna också. Tycker nog inte att den mäter sig mot Middlesex eller The virgin suicides, men ändå kanon!

Svar: Jag har ännu inte läst något av honom, kommer förmodligen att börja med Middlesex. Det ser jag fram emot efter allt gott jag läst om den.
Emma Johnsson

Postat av: Anna

Publicerad 2014-02-13 11:45:37

Jag skulle börja med The virgin suicides om jag var du. Och sedan se Sofia Coppolas film, den är otroligt bra.

Fast Middlesex är också himla bra, förstås :)

Svar: Tack för tipset!
Emma Johnsson

Postat av: Anna

Publicerad 2014-02-13 12:03:46

Nemas problemas, det är ju bara min personliga åsikt förstås. Även om TVS är rätt tung också - man vet ju på en gång mer eller mindre vad som kommer att hända av titeln - så finns det vissa bitar som är väldigt enkla att ta till sig och i bitar ganska roliga, även om det förstås är hemskt sorgligt.

Postat av: Lena

Publicerad 2014-02-13 16:19:59

Hittade inte så många hos mig heller. En av mina var faktiskt också En dag! Omslaget till Ljus ljus ljus är riktigt fint!

Svar: Och jag hittade en hos din som jag glömde lägga upp bredvid En dag, Den allvarsamma leken har jag ju!
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-02-13 16:51:34

Ljus, ljus, ljus ser läckert ut.

Jag som inte heller hittade speciellt många missade helt och hållet En dag, som också står här.

Svar: Jag missade också en, insåg jag när jag besökte bloggen Mest Lenas Godsaker :)
Emma Johnsson

Postat av: C.R.M. Nilsson

Publicerad 2014-02-13 18:11:36

Jag hittade heller inte så många böcker som stod i min hylla, men Ljus ljus ljus hade jag och tycker är väldigt fint :) Tycker också väldigt mycket om Kärlekens omslag.

Svar: Jag köpte en ny bok idag, den hade ett omslag som hade platsat. Sparar på den, kanske dyker det upp ett annat tema att slänga in den på :)
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela