emmashylla.blogg.se

Vad har jag läst denna månaden?

Publicerad 2014-01-31 17:02:00 i Läst 2014, Vad har jag läst denna månaden?,

Nu är årets första månad snart till ända och jag tänkte att jag skulle göra en sammanfattning av vilka böcker jag läst under januari.
 
Jag började året med att läsa Mirja Unges Det var ur munnarna orden kom, som jag fick i julklapp. Här kan ni läsa vad jag tyckte om den. 
 
Det var under tiden som jag läste För mycket lycka av Alice Munro som jag stötte på Kaosutmaning 2.0 och fick idén att börja blogga. 
 
Sedan började jag utgå lite från listan för Kaosutmaningen, försökte hitta böcker i min vill läsa-lista som kunde bocka av några av punkterna. Därför lånade jag både Kaninhjärta och Fågelbarn av Christin Ljungqvist.
 
När de var lästa och två punkter strukna i utmaningen försökte jag hitta någon punkt där jag kunde få in Carlos Ruiz Zafóns Himlens fånge. Jag tyckte inte att jag hittade någon, men det struntade jag i för jag ville så himla gärna läsa den. Så det gjorde jag!
 
För tillfället läser jag Människohamn av John Ajvide Lindqvist, har läst bra om den på några bokbloggar och sedär, en fyr på omslaget. Det betyder en punkt struken i Kaosutmaningen. Men det får nog bli i februari.
 
Summa sumarum fem böcker i januari. Dessa gav fyra strykningar i Kaosutmaning 2.0. Följ länkarna i texten för att läsa kort om mina åsikter om dem.
 
2014:
 
1. Det var ur munnarna orden kom, Mirja Unge
2. För mycket lycka, Alice Munro
3. Kaninhjärta, Christin Ljungqvist
4. Fågelbarn, Christin Ljungqvist
5. Himlens fånge, Carlos Ruiz Zafón

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela