emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 13-16 juni

Publicerad 2014-06-13 17:31:41 i Bokbloggsjerka,

ÄNTLIGEN FREDAG! Dunder, brak, blixtar och ett rejält skyfall inledde ledigheten denna gången. Nu har det klarnat upp och om en och en halv timme stoppar jag bubbelvinet under armen och går på picknick. Med tanke på vädret har den fått flytta in, men vad gör väl det.
 
Innan vinet ska tas ur kylen tänkte jag passa på att delta i Annikas bokbloggsjerka. Idag undrar hon vad vi ska läsa i sommar. Jag har skrev ett inlägg om detta för några dagar sedan, när jag märkte av att det började dyka upp läsplaner hos en del andra. Så här skrev jag:
 
"Jag ser att det dyker upp inlägg om sommarläsning här och var bland bloggarna på min lista. Och eftersom jag är relativt ny på det här tänkte jag att jag kanske skulle ha en plan för sommarens läsning att dela med mig av jag också. Men jag vet ju hur det blir. Jag skulle göra en låång lista och inte hålla mig till den. 
 
Fast jag har ju tänkt att jag ska läsa Tartts Steglitsan och börja på Engelsfors-trilogin. David Levithans Jag, En står också i hyllan och lockar. Och så har jag boken som kom med posten idag, Meningen med hela skiten av Nina Åkestam. Den bör jag läsa inom det snaraste. Kikar lite på Knausgårds Min kamp och undrar varför det tar lite emot, när jag hört att det ska vara så bra. Längtar efter att läsa Hjalmar Söderbergs Den allvarsamma leken och Gun-Britt Sundströms För Lydia. 
 
Är det en plan? 
 
Och så blanda in böckerna jag hämtade på biblioteket idag, reservationer som kommer att trilla in och alla de böcker jag anar att jag kommer att låna, köpa, hitta, få. Hyllvärmarna med kanske. Jaja, det blir som det blir. Läsa ska jag i alla fall."
 
Nina Åkestams Meningen med hela skiten är redan läst, här kan en ta del av vad jag tyckte.
 
För fler sommarläsplaner och förmodligen en del titlar att fylla på den oändliga läslistan med, klicka här för att komma till inlägget och svaren på veckans jerka.
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-06-13 17:50:01

jag har också varit på biblioteket :)

Svar: Biblioteket har en förmåga att kullkasta alla läsplaner som finns :)
Emma Johnsson

Postat av: Mia Eggimann

Publicerad 2014-06-13 18:07:34

Oj det var en hel del, vi får hoppas på en skön solig lässommar.
Mia

Svar: Vi får se vad som hinns med, jag gissar på inte allt!
Emma Johnsson

Postat av: Boklysten

Publicerad 2014-06-13 22:00:46

Man är ju alltid sugen på att läsa så mycket mer än tiden egentligen räcker till.

Svar: Ja, att försöka läsa fler böcker än en lägger till på listan kommer nog inte hända.
Emma Johnsson

Postat av: Malin

Publicerad 2014-06-13 22:06:35

Har Donna Tartt stående i bokhyllan och är sugen på att läsa den också. Men inte än. 😄

Svar: Jag fick precis två reservationsmail från biblioteket, så den får nog vänta även i min hylla ett tag till :)
Emma Johnsson

Postat av: Anna

Publicerad 2014-06-13 22:33:36

Jag väntar ivrigt på Steglitsan nu! :)

Avundas er som ännu har hela Engelsforstrilogin kvar! Jag längtar så efter att Nyckeln ska komma i pocket.

Svar: Ja, jag funderar på att vänta tills jag har Nyckeln också hemma. Så att jag kan läsa alla i ett svep om jag skulle fastna alldeles :)
Emma Johnsson

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-06-14 08:29:29

trilogi passar till sommaren

Svar: Visst gör det.
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-06-14 08:43:59

Jag önskar jag kunde läsa en bok om dagen hela sommaren... det skulle ändå inte ha större verkan på vill-läsalistan än vad det gör att spotta en törstig kamel i halsen :)

Svar: Haha, den där listan kommer aldrig att krympa!
Emma Johnsson

Postat av: Johannasdeckarhorna

Publicerad 2014-06-14 12:32:18

Planer är lätta att ändra! Det viktigaste är att läsa sånt man har lust med :)

Svar: Verkligen! Lusten fick mig faktiskt nyss att plocka upp en av titlarna jag nämner i inlägget, så några av dem kanske jag kommer att bocka av. Äntligen ska jag läsa Jag, En.
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-06-14 13:32:54

Härligt att ha mycket att välja mellan och sen kunna ändra sig beroende på läslust och alla andra böcker som kommer emellan. :)

Svar: Visst är det!
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-06-14 14:06:08

Jag har också en form av läsplan och den växte fram helt otippat så det ska bli spännande att se vad det blir av den.

Svar: Min kom till under tiden som jag skrev inlägget :)
Emma Johnsson

Postat av: Lena

Publicerad 2014-06-14 15:31:25

Låter som du kommer få trevligt med läsningen i sommar!

Svar: Det hoppas jag!
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-06-14 20:40:35

Bokreservationerna som kommer är ju de som garanterat(?) kommer att bli lästa hos mig :)

Svar: I de flesta fall prioriterar jag dem. I sällsynta fall, när det bara inte går motstå något annat, får jag lämna tillbaka oläst :)
Emma Johnsson

Postat av: C.R.M. Nilsson

Publicerad 2014-06-15 10:43:03

Jag brukar ha någon form av lösare läsplan som ändå lämnar utrymme för mycket spontanläsning. Det är heller aldrig något krav att jag ska läsa allt på listan.

Svar: Nej, inga krav för min del heller. Jag hoppas mest :)
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-06-15 13:37:12

Jag, En är en av mina favoriter i år. :)

Svar: Jag läser den nu och än så länge tycker jag mycket om den!
Emma Johnsson

Postat av: Nahal

Publicerad 2014-06-15 14:35:41

Fler än jag som tänkte ge sig på Engelsfors-böckerna alltså!
Lycka till med läsningen, det är mycket för en kort semester, men med lite god vilja så =)

Svar: Två veckors semester, långa ljusa sommarkvällar och helger vid havet, nu kör jag så det ryker :)
Emma Johnsson

Postat av: Freja

Publicerad 2014-06-16 23:02:02

Jag har en hel hög med böcker här hemma, både nya och hyllvärmare, så jag väljer allt efter vad jag känner för, inga direkta planer för sommarens läsning.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela