emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 20-23 juni

Publicerad 2014-06-21 15:22:57 i Bokbloggsjerka,

Midsommar firades, jag sov bort halva midsommardagen och såg sedan sista avsnittet av andra säsongen Orange is the new black. Resten av dagen tänkte jag ägna åt att skriva lite om böckerna jag läst och åt att fortsätta läsningen av Läsarna i Broken Wheel rekommenderar. Tre dagar helg skulle jag kunna tänka mig varje vecka.
 
Men jag börjar med bokbloggsjerkan som Annika på Annikas litteratur- och kulturblogg håller varje vecka. 
 
Denna veckan lyder frågan: Hur länge väntar du innan du påbörjar en ny bok?
 
Mitt svar: Jag väntar för det mesta inte. Det är dock inte så att jag minuten efter jag läst sista sidan i en bok öppnar första sidan i nästa. Jag lägger ihop den jag läst, kikar i hyllan och tar fram nästa. Sen gör jag oftast något annat en stund innan jag påbörjar nästa berättelse.
 
Hoppas att alla hade en fin midsommarafton och att solen sken på er också!

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-06-21 15:30:49

För mig varierar det lite, igår tog det bara någon timme mellan böckerna :) Men ibland blir det nån dag

Postat av: Boklysten

Publicerad 2014-06-21 16:09:08

Jag börjar nog oftast en ny bok direkt.

Postat av: Malin

Publicerad 2014-06-21 18:34:06

Jag brukar inte vänta heller utan kör på direkt.

Postat av: Anna

Publicerad 2014-06-21 18:53:24

Ibland behöver man ju andas lite mellan böckerna. Tio minuter - en kvart brukar vara lagom ;)

Svar: Haha, håller med :)
Emma Johnsson

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-06-21 19:01:13

Eftersom jag oftast har flera på gång samtidigt blir det sällan luckor mellan böcker men det händer.

Svar: Det där är något som jag inte behärskar, att läsa fler böcker samtidigt.
Emma Johnsson

Postat av: Åslaug

Publicerad 2014-06-21 19:29:54

Midtsommer med regnbyger og sur vind - det er ikke akkurat det jeg vil ha! Da må jeg lese en bok i stedet eller titte på fotballVM. Ha en fin kveld!

Svar: Detsamma!
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-06-22 08:22:05

Jag väntar gärna till dagen efter innan jag börjar på en ny bok, så den utlästa får en chans att sätta sig lite. Annars drabbas jag av läshets :)

Svar: Det bästa är om jag läser ut en bok precis innan jag tänkt släcka för natten, då sover jag på det innan jag börjar läsa nästa. Men har jag större delen av kvällen kvar vet jag inte riktigt vad jag ska göra om jag inte plockar upp nästa. Jag läser ju alltid innan jag somnar :)
Emma Johnsson

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-06-23 08:59:10

Solen sken här :)

Svar: Härligt :)
Emma Johnsson

Postat av: Freja

Publicerad 2014-06-23 21:14:11

Jag läser en bok och gången, men normalt utan några längre uppehåll mellan böckerna. Just nu är jag sjuk i utmattningsdepression och då går läsandet trögt, varje bok tar längre tid att läsa och det blir längre uppehåll mellan böckerna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela