emmashylla.blogg.se

En smakebit på søndag: Meningen med hela skiten

Publicerad 2014-06-08 09:39:52 i En smakebit på søndag,

Ännu en långhelg börjar lida mot sitt slut. Sol har kantat även denna och jag har tillbringat mycket tid på balkongen. Igår läste jag halva Nina Åkestams Meningen med hela skiten.
Och det är ur den jag har plockat veckans smakbit. Mycket tänkvärt i boken.
För fler smakbitar klickar ni in er till Mari på Flukten fra virkeligheten, där flera bokbloggar delar med sig av smakbitar från vad de läser just nu. Eller dela med dig av en egen, enda regeln är att spoilers inte får förekomma.
 
Fortsatt trevlig söndag!

Kommentarer

Postat av: Monika

Publicerad 2014-06-08 10:03:52

När jag blir en fegis och inte vågar göra något specifikt så har jag lärt mig nu att jag ska fundera över vad det värsta som kan hända är. Oftast är det inte speciellt "värst" :)

Svar: Det brukar jag också köra med, vad som är det värsta som kan hända.
Emma Johnsson

Postat av: Beathe

Publicerad 2014-06-08 11:02:14

Tusen takk for en meget interessant smakebit og tusen takk for boktips

Svar: Varsågod.
Emma Johnsson

Postat av: Mia Eggimann

Publicerad 2014-06-08 11:42:07

Låter intressant.
Mia

Svar: Det finns mycket tänkvärt i boken.
Emma Johnsson

Postat av: Isabella/Gråbekka

Publicerad 2014-06-08 13:23:09

Deilig med sommer! Har å kosa meg ute i sola med boken min idag:) Takk for smakebiten og ha en videre herlig sommer dag!:)

Svar: Verkligen fantastiskt med sommar! Hoppas du haft en bra dag i solen.
Emma Johnsson

Postat av: Tones bokmerke

Publicerad 2014-06-08 14:13:32

Viktig tema. Det er tanker jeg har tenkt mye på de siste årene ifm jobb-bytte. Det var viktig for meg å prøve en annen jobb. Jeg valgte å gå tilbake til jobben min, men jeg ser ikke på det som at jeg mislyktes. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg hele livet tenkt på det.

Svar: Ibland måste en chansa, en vet inte förrän en har testat.
Emma Johnsson

Postat av: anettesbokboble

Publicerad 2014-06-08 16:49:50

Utrolig flott smakebit! "Hjernespøkelse" - det skal jeg huske :) Ønsker deg en herlig søndag :)

Svar: Detsamma till dig :)
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-06-08 17:10:19

Väldigt intressant och det ligger nog mycket i det. Jag bytte jobb på " äldre" dagar för att jag ville göra annat. Och det var inget farligt som hände, tvärtom så blev det väldigt bra. :)

Svar: En skulle behöva vara lite mer våglig överlag tror jag :)
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-06-08 17:22:18

Intressant smakbit. Ha en bra söndagskväll!

Svar: Detsamma!
Emma Johnsson

Postat av: Johannasdeckarhorna

Publicerad 2014-06-08 17:27:44

Kanske inte riktigt en bok för mig, men tack för smakbiten!

Svar: Vassego :)
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-06-08 19:33:42

Låter som en bok jag borde läsa...

Svar: Så tänkte jag när jag fick nys om den, så då gjorde jag det... Mycket tänkvärt.
Emma Johnsson

Postat av: Lottens Bokblogg

Publicerad 2014-06-08 20:04:59

Jodå, så är det nog till viss del. Fast "jakten på lyckan" kan ju bli nog så jobbig i sig...

Svar: Absolut. Denna boken är ju skriven utifrån hur hon tog sig ur en utmattningsdepression, vad som hjälpte henne. Är en där kan jag tänka mig att denna boken kan hjälpa en på traven lite.
Emma Johnsson

Postat av: astridterese

Publicerad 2014-06-08 20:13:07

Det er virkelig deilig med sommer! Det å lese ut er alltid nydelig. Denne boken hørtes ut som den inneholdt mange viktige saker. Hvertfall var smakebiten en viktig tanke. Ønsker deg en fin sommerkveld!

Svar: Ja, jag tycker att jag hittade en hel del tänkvärt. Kommer mer om boken här om ett tag.
Emma Johnsson

Postat av: Lene

Publicerad 2014-06-08 22:13:11

Takk for smakebiten!

Svar:
Emma Johnsson

Postat av: Isabella

Publicerad 2014-06-08 23:32:51

Det er så deilig når sommeren er her og det går ann å sitte ute og lese! Boken høres veldig spennendes ut :-)

Svar: Sommar är fantastiskt!
Emma Johnsson

Postat av: Anita Ness

Publicerad 2014-06-09 00:04:18

Takk for bra smakebit.:) Ha en fin mandag:)

Svar: Varsågod och detsamma!
Emma Johnsson

Postat av: C.R.M. Nilsson

Publicerad 2014-06-11 18:07:15

Det låter som en intressant bok. Tack för smakbiten :)

Svar: Mina tankar om den dyker snart upp här. Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Heidi

Publicerad 2014-06-17 00:02:40

Super smakebit! Den traff! Jeg digger tittelen på boka også.

Takk for smakebit og jeg håper du får en videre flott uke.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela