emmashylla.blogg.se

Läsplan sommar 2014

Publicerad 2014-06-04 18:57:43 i Övrigt,

Jag ser att det dyker upp inlägg om sommarläsning här och var bland bloggarna på min lista. Och eftersom jag är relativt ny på det här tänkte jag att jag kanske skulle ha en plan för sommarens läsning att dela med mig av jag också. Men jag vet ju hur det blir. Jag skulle göra en låång lista och inte hålla mig till den. 
 
Fast jag har ju tänkt att jag ska läsa Tartts Steglitsan och börja på Engelsfors-trilogin. David Levithans Jag, En står också i hyllan och lockar. Och så har jag boken som kom med posten idag, Meningen med hela skiten av Nina Åkestam. Den bör jag läsa inom det snaraste. Kikar lite på Knausgårds Min kamp och undrar varför det tar lite emot, när jag hört att det ska vara så bra. Längtar efter att läsa Hjalmar Söderbergs Den allvarsamma leken och Gun-Britt Sundströms För Lydia. 
 
Är det en plan? 
 
Och så blanda in böckerna jag hämtade på biblioteket idag, reservationer som kommer att trilla in och alla de böcker jag anar att jag kommer att låna, köpa, hitta, få. Hyllvärmarna med kanske. Jaja, det blir som det blir. Läsa ska jag i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Ugglanoboken

Publicerad 2014-06-04 19:39:19

Det låter som bra planer! Många lockande titlar på din lista!

Svar: Ja, det ska bli spännande att se tillbaka i slutet på sommaren. Man hittar så mycket nytt att läsa hela tiden, så det är svårt att hålla dig till en plan. Men några ska jag väl hinna med :)
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela