emmashylla.blogg.se

Eleanor & Park - Rainbow Rowell

Publicerad 2014-04-10 11:44:13 i Tankar om böcker jag läst,

Titel: Eleanor & Park
Författare: Rainbow Rowell
Översättning: Carla Wiberg
Utgivningsår: 2014
Förlag: Berghs
 
Eleanor & Park hade jag reserverat på biblioteket och blev vid upp hämtandet meddelad att det var två veckor som gällde för lånet. Många vill läsa den. Och den är bra, jag läste ut den på några timmar. Jag var helt fast, bara läste och läste och när jag var klar klickade jag direkt på årets andra femma i Goodreadsappen. Nu när jag tänker på det tycker jag inte att den är sååååå bra som jag tycker att Expeditionen, min första femma, är. Jag kommer kanske tipsa om Eleanor & Park, men jag kommer inte att köpa den eller klappa den eller vilja att alla ska läsa den, men inte våga låna ut mitt exemplar, som fallet är med Expeditionen. Jag tror att mina betyg till största del baseras på hur mycket jag längtar efter att fortsätta läsa. Och med denna längtade jag mycket.
 
Eleanor & Park handlar om kärlek. Som ofta när det skrivs om tonårskärlek finns det i berättelsen såväl svårigheter som stormande känslor. Och jag sugs med och vill ha kärlek, kärlek, kärlek och inga idioter till styvfäder eller tjejer som snor kläder efter gympan så man måste gå i skolans korridorer och möta Park i svintajt gympadräkt. Och Park är så fin, lånar ut serietidningar och spelar in blandband, slår den elaka killen och står upp för och hjälper Eleanor. Jag kan inte låta bli att bli lite irriterad på henne i slutet. 
 
Betyg 5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela