emmashylla.blogg.se

En smakebit på søndag: Den grå

Publicerad 2014-04-20 18:42:00 i En smakebit på søndag,

Vilken fantastisk söndag! Strålande sol, arton grader varmt och påskmiddag hos pappa. Har inte hunnit läsa någonting idag, men ska ikväll börja läsa Björn Hellbergs Den grå.
(hittar ingen större bild och orkar inte plocka fram kameran för tillfället)
Jag blev tipsad om Hellbergs böcker om Sten Wall för ett tag sedan och denna var den tidigaste i serien som fanns på mitt bibliotek. Jag vet inte riktigt vad den handlar om, men på baksidan kan en läsa: "Den grå var i gammal svensk folktro liktydig med djävulen själv." 
 
Jag bjuder på de första raderna:
För fler smakbitar kikar ni in hos Flukten fra virkeligheten. Hoppas alla har en finfin påsk. Har ni läst någon påskekrim?

Kommentarer

Postat av: Bokskorpionen

Publicerad 2014-04-20 18:55:37

Tack för smakebiten - det låter spännande det här.

Svar: Ja, lite spänning ska jag väl klara av nu när det blir lite ljusare ute :)
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-04-20 19:09:12

Vad spännande, tack för smakbiten! :)

Svar: Eller hur! Det enda jag vet om handlingen är att Den grå dyker upp i en stad. Tror att jag bara ska läsa den, utan att ta reda på mer.
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-04-20 19:58:10

Min man gillar Hellberg och säger att Den grå är bra :). Själv har jag inte en aning.

Svar: Har aldrig läst Hellberg, vi får se om det blir fler än en :)
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-04-20 20:00:50

Den här läste jag för många år sedan. Minns att jag tyckte den var helt ok. Tack för smakbiten.

Svar: På Goodreads var ratingen inte så hög, får se om jag höjer det eller inte :)
Emma Johnsson

Postat av: Beathe

Publicerad 2014-04-20 20:54:48

Tusen takk for smakebiten :-)

Svar: Varsågod!
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-04-20 23:02:10

Gillar Hellbergs böcker :)

Svar: Ja, det var efter ditt tips jag hämtade hem denna :) Jag har inte kommit så långt än, vi får se vad jag tycker när jag är klar!
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-04-21 08:10:44

Jag har läst några Hellberg, men kan inte riktigt klura ut vad jag egentligen tycker. Han skriver likadant som han pratar och ibland blir det lite för... tillkrånglat :)

Svar: Jag ska ta mig en bit in i den nu har jag tänkt, så får vi se vad jag tycker sen. Har inte läst något av honom tidigare.
Emma Johnsson

Postat av: Birthe

Publicerad 2014-04-21 09:40:28

Denne boken har jeg ikke hørt om, men den virker spennende! Takk for smakebiten :)

Svar: Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Marielle

Publicerad 2014-04-21 09:43:05

Spennende. Stakkars gamle mann,man får jo medynk med en gang.

Svar: Ja, vi får se vad som händer mannen. Ska krypa i säng tidigt idag och ge mig på fortsättningen.
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela