emmashylla.blogg.se

Reglerna - Sara Mannheimer

Publicerad 2014-04-07 16:35:10 i Tankar om böcker jag läst,

Titel: Reglerna
Författare: Sara Mannheimer
Utgivningsår: 2008
Förlag: Wahlström & Widstrand 
 
Reglerna fick jag nys om i en artikel om biblioterapi. En kvinna tog upp den som en bok som betydde jättemycket för henne, hon kunde skratta åt huvudpersonen som lever strikt efter särskilda regler.
 
Jag är en kontrollmänniska, skriver scheman, gör listor och saker ska göras på speciella sätt. Vilket har visat sig vara ohållbart, för mig. Jag tänkte att om jag läser denna, om jag får möta en kvinna som är extrem, kanske jag ser på det på ett annat sätt. Men boken är för svår för mig, jag förstår inte allt och jag ser inget på något annat sätt. 
 
Boken handlar om en kvinna. Kvinnan äter bara en speciell sak, som är tillredd på ett speciellt vis. Och det blir problem när en man hon träffar bullar upp pch bjuder på frukost. Hon vet att hon verkar märklig om hon inte äter. Hon vill ha det mesta på ett speciellt sätt, hon lever efter strikta regler och hennes mål med allt är att skapa skapelsen levande.
 
Jag får inte ut något av boken och läser bara igenom det för att ha det gjort. 
 
Betyg 2/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela