emmashylla.blogg.se

Swing - Bengt Ohlsson

Publicerad 2014-04-24 15:16:55 i Tankar om böcker jag läst,

Titel: Swing
Författare: Bengt Ohlsson
Utgivningsår: 2014
Förlag: Albert Bonniers Förlag
 
Beskrivning från Adlibris:
"Åke och Hanna har det egentligen ganska bra med varann. Men en impuls från en väninna, kombinerat med en vag känsla av man borde vilja experimentera mer i sitt liv, gör att Hanna övertalar Åke att följa med till en swingerklubb. Där man byter partners en och en. Eller gör det alla på en gång. Eller vad det nu blir. Åke ställer upp, mest för att inte vara den som alltid säger nej.

Besöket leder inte till någonting just, men strax därefter får de av klubbens värdinna veta att ett annat par är intresserat av en fortsättning.

Nu ska experimentet fullföljas. Nu ska Åke och Hanna vidga sina horisonter. Efter en spänd middag på spaghetti vongole går de med varsin partner till varsitt rum. Det går bra i det ena. Mindre bra i det andra. Och vad händer sedan?"
 
Besöket på swingerklubben och middagen hos det andra paret utgör bara en liten del av boken. Resten behandlar Hannas och Åkes innersta tankar och en del sidospår om Åkes jobb i skolan, Hannas jobb och deras dotter som inte vill hänga med en tjej i klassen som är lite konstig. Jag hittar ingen röd tråd och tänker flera gånger att jag inte förstår vad det jag just läser ska göra för berättelsen. Jag känner mest ingenting när jag läser den och vill att den ska ta slut snabbt. Swing får årets första etta i betyg,
 
Betyg 1/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela