emmashylla.blogg.se

Jag, En - David Levithan

Publicerad 2014-06-26 14:23:04 i Tankar om böcker jag läst,

Titel: Jag, En
Författare: David Levithan
Översättning: Helena Hansson
Utgivningsår: 2013
Förlag: X Publishing
 
Jag, En handlar om En. Varje dag vaknar En i en ny kropp, i ett nytt liv, i någons vardag. En börjar varje dag med att ta reda på vem denna person är, känner efter i kroppen och letar i personens minne. För att sedan under dagen försöka bete sig så att omgivningen inte märker av att något inte är som vanligt. Men en dag vaknar En som Justin, som är tillsammans med Rihannon. Och En blir förälskad i Justins flickvän. Men hur ska En kunna hålla fast vid någon, när varje dag börjar på olika platser, i olika kroppar?
 
Jag, En är en annorlunda kärlekshistoria och jag tycker mycket om den. Den är något nytt. Jag känner med En i frustrationen, ensamheten och hopplösheten, väntar på att ett sätt att ta sig ur detta ska dyka upp, vill att de ska få varandra på slutet. Och jag har svårt att sluta läsa. 
 
Betyg 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela