emmashylla.blogg.se

Meningen med hela skiten - Nina Åkestam

Publicerad 2014-06-11 21:39:41 i Tankar om böcker jag läst,

Titel: Meningen med hela skiten
Författare: Nina Åkestam
Utgivningsår: 2014
Förlag: Volante
 
För ett tag sedan läste jag en intervju med Nina Åkestam på Aftonbladet. Och precis det där hon beskriver upplevde jag för ett år sedan, jag sov inte, var irriterad, kunde inte fatta minsta beslut och fick inte ihop mina arbetsuppgifter. Eller min vardag. Jag förstod inte varför. Det gör jag nu, ett år senare. Men jag lär mig fortfarande och direkt efter att jag läst artikeln beställde jag ett exemplar av boken Åkestam skrivit. För jag vill veta vad som är meningen med hela skiten.
 
I boken berättar Åkestam om vad som hände henne och vad som hjälpt henne. Hon delar med sig av övningar som nog alla skulle må bra av att göra. Så här ser min bok ut nu:
Gula lappar för kloka ord, gröna för övningar jag ska göra och rosa för andra saker jag vill läsa. 
 
Mycket handlar om jobb och hur en ska tänka när det inte känns rätt. Jag trivs på mitt jobb, men tänker använda övningarna för andra delar av mitt liv. Min inre 85-åring (en av övningarna) ska jag definitivt ta fram. Jag är verkligen nyfiken på hur hon vill se tillbaka på sitt liv. 
 
Betyg 4/5

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-06-12 16:20:04

Jag har funderat på om jag borde läsa den här, velar fortfarande fram och tillbaka!

Svar: Den gick snabbt att läsa, så då kan en chansa tycker jag :) En del tänkvärt fick en med sig.
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela