emmashylla.blogg.se

Sommaren jag blev vacker - Jenny Han

Publicerad 2014-06-23 18:48:42 i Tankar om böcker jag läst,

Titel: Sommaren jag blev vacker
Författare: Jenny Han
Översättare: Lina Erkelius
Utgivningsår: 2010
Förlag: B Wahlströms
 
Sommaren jag blev vacker är den första boken i en trilogi skriven av Jenny Han. I berättelsen får vi följa Isabel, eller Belly som hon kallas, en sommar i strandhuset dit hon och hennes familj åker varje år. Till huset kommer också Bellys moster Susannah, som äger huset, med sina söner Jeremiah och Conrad. 
 
Till en början kommer jag inte riktigt in i boken, jag hinner glömma en del mellan stunderna då jag läser. Men efter hand lättar det lite och jag läser om den första sommaren Belly inte längre räknas som barn, om första festen och om hur svårt det kan vara att bli vuxen och försöka reda ut sina känslor. Detta är också sommaren som ingen vet om det blir den sista. Det är småmysigt och jag önskar mig ett sommarhus vid havet med trägolv. Men att Belly gör en fula ankungen som blev en svan och så vill killar ha henne och hon får plötsligt vara med, det är inte direkt något för mig.
 
Jag har egentligen inte mycket mer att säga om boken, den lämnar inga bestående känslor trots att det var hyfsat bra läsning.
 
Betyg 3/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela