emmashylla.blogg.se

En smakebit på søndag: Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek

Publicerad 2014-03-23 10:53:00 i En smakebit på søndag,

För en timme sedan kom min pappa till mig med farmors gamla apotekarskåp. Det är så fint så jag smäller av! Just nu står det vita skåpet inklämt mellan min svarta tv-möbel och mitt röda bokskåp. Inte den ultimata platsen, men vad gör en när en bor i en tvåa och inte har hunnit rensa ut de svulstiga byråer som står där en tänkt ställa skåpet? Det får står där så länge, för idag är det sol i Blekinge och jag väntar på en vän som ska ta med mig på äventyr. Medan jag väntar bjuder jag på veckans smakbit:
Den är från s. 97 i Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande - en roman om kärlek, boken jag läste ut här på förmiddagen. 
Jag kommer att skriva mer om boken och om vad jag tyckte om den i veckan.
 
Fler smakbitar hittar ni hos Flukten fra virkeligheten om ni klickar här.

Kommentarer

Postat av: Monika

Publicerad 2014-03-23 11:14:03

Ja, det är väl det felet som många av oss gör; gör något i väntan på livet. Tack för smakbiten!

Svar: Ja, det är nog ganska vanligt förekommande. Tyvärr. Jag behöver själv tänka lite mer på att livet är NU.
Emma Johnsson

Postat av: Boklysten

Publicerad 2014-03-23 14:56:50

Är lite nyfiken på den här boken, men osäker på om den skulle passa mig. Tack för smakbiten!

Svar: Jag tyckte om den, trots att det kröp lite i mig.
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-03-23 16:18:59

Intressant smakbit, men inget som lockar för tillfället.

Svar: Hoppas du hittar något annat kul bland smakbitarna idag. Jag sitter och tittar på mina böcker för att välja vad jag ska läsa nu, är lockad av många så vi får se vad det blir :)
Emma Johnsson

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-03-23 19:03:41

Läste ut den i början av veckan och var positivt överraskad. Vinnarböcker av olika sorts priser brukar inte tilltala mig :)

Svar: Ja, jag gillade den! Kommer nog ett inlägg om den i veckan.
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-03-23 19:11:52

Den här är jag nyfiken på, tänker läsa den så småningom. Tack för smakbiten! :)

Svar: Varsågod!
Emma Johnsson

Postat av: Beathe

Publicerad 2014-03-23 19:53:05

Tusen takk for smakebiten:-)

Svar: Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Lottens Bokblogg

Publicerad 2014-03-23 20:50:54

Tack för smakbiten. Den här boken läste jag för ett tag sen och den väckte en del tankar.

Svar: Visst gör den.
Emma Johnsson

Postat av: Bokskorpionen

Publicerad 2014-03-23 22:34:41

Tack för smakebiten! :-)

Svar:
Emma Johnsson

Postat av: Siri

Publicerad 2014-03-25 20:30:45

For en flott og herlig smakebit :D
Kos deg masse i dag!
- Siri

Svar: Detsamma!
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela