emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 2-5 maj

Publicerad 2014-05-02 10:32:15 i Bokbloggsjerka,

Det är klämdag, solen skiner, jag är ledig och det är fredag och jerka hos Annika. Frågan idag lyder:
 
Vilken är den bästa bok du har läst hittills i år?
 
Jag har delat ut tre femmor i betyg i år. Den första fick Expeditionen, den andra gick till Eleanor & Park och den tredje gav jag nyligen Själens osaliga längtan. Den bok som jag vet att jag alltid kommer att minnas som en läsupplevelse utöver det vanliga är Expeditionen, så det blir mitt svar på frågan. Jag ville inte lägga den ifrån mig, jag har klappat på den, luktat på den och vägrat låna ut den. Jag älskar den!
 
Ser fram emot nya boktips hos er andra!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-05-02 10:55:31

Expeditionen är en bok som ligger på min måste läsa lista. Den verkar vara mycket intressant, dessutom har jag varit i Gränna och sett Andrémuseet flera gånger. Spännande med fakta och fiktion i blandning.

Svar: Andrémuseet har jag inte besökt, men det är inte omöjligt att jag tar mig dit nu efter att ha läst Expeditionen.
Emma Johnsson

Postat av: My

Publicerad 2014-05-02 11:40:41

Även jag gav Expeditionen en solklar femma :) Eleanor & Park hamnar i min topp tre över bästa böcker detta året!

Svar: Båda är väldigt bra!
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-05-02 11:45:15

Håller på att läsa Eleanor & Park nu. Gillar den än så länge... Expeditionen ligger och väntar på mig hemma hos pappa 110 mil från mig. Får kanske be honom skicka upp den... :)

Svar: Den är värd fraktkostnaden, det lovar jag :)
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-05-02 12:45:51

Har inte läst Expeditionen, men jag har sett den på var och varannan bokblogg senaste tiden :)

Svar: Ja, det har varit en del stohej om den :)
Emma Johnsson

Postat av: Mia Eggimann

Publicerad 2014-05-02 13:02:02

Expeditionen skulle jag vilja läsa helt klart
Mia

Svar: Den är fantastisk!
Emma Johnsson

Postat av: inger

Publicerad 2014-05-02 14:01:37

Expeditionen kvalade också in på bästa böcker hittills i år.
Jag läste boken en hel söndag. Kunde inte släppa den.
/inger

Svar: En vill bara fortsätta och fortsätta och fortsätta läsa :)
Emma Johnsson

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-05-02 14:59:49

Expeditionen har jag sneglat på men inte kommit mig för att plocka hem... Men kanske nu då

Svar: Det tycker jag :)
Emma Johnsson

Postat av: Malin

Publicerad 2014-05-02 15:34:08

Får nog läsa Expeditionen eftersom alla hyllar den.

Svar: Jag tror inte att jag hittat något negativt alls om den.
Emma Johnsson

Postat av: Boklysten

Publicerad 2014-05-02 15:57:39

Expeditionen väntar i bokhyllan!

Svar: Så himla bra!
Emma Johnsson

Postat av: bloggbohemen

Publicerad 2014-05-02 16:18:37

Alla som läser Expeditionen verkar helt sålda efteråt. Jag har hört henne prata så mycket om sin bok att det nästan känns som att jag läst den, men jag älskar hennes engagemang i sitt projekt!

Svar: Ja, vilket jobb hon har lagt ner på detta! Beundransvärt.
Emma Johnsson

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-05-02 16:33:21

Inga jag läst. Man får många bra tips idag :)

Svar: Verkligen! Listorna växer :)
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-05-02 17:38:45

Gillade Eleanor and Park, men borde nog kolla upp Expeditionen :)

Svar: Ja, det tycker jag att du ska :)
Emma Johnsson

Postat av: Maddes bokblogg

Publicerad 2014-05-02 17:39:12

Gillade expeditionen jättemycket!

Svar: :)
Emma Johnsson

Postat av: Lena

Publicerad 2014-05-02 18:12:16

Dessa tre finns på min att läsa-lista!!

Svar: Då har du något att se fram emot!
Emma Johnsson

Postat av: C.R.M. Nilsson

Publicerad 2014-05-02 18:31:26

Jag börjar ångra att jag inte köpte Expeditionen på rean :) Men Själens osaliga längtan, den har jag stående i hyllan och den väntar på mig.

Svar: Ja, 189 kr gav jag på rean och det är den värd flera gånger om!
Emma Johnsson

Postat av: Anna

Publicerad 2014-05-02 18:31:44

Expeditionen bara måste jag läsa. Har älskat Bea Uusma sedan typ urminnes tider (;)) och är så himla sugen på denna. Har aldrig hört talas om någon som gjort så noggrann research för en bok att de utbildat sig till läkare! :)

Trevlig helg Emma!

Svar: Ball tjej!
Emma Johnsson

Postat av: Stockholmsflickan

Publicerad 2014-05-02 18:36:58

Efter alla hyllningar är jag väldigt sugen på att läsa Expeditionen!

Svar: Så var det för mig med, läste om den överallt :)
Emma Johnsson

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-05-02 18:41:00

Expeditionen ligger och väntar här hemma :)

Svar: Grattis :)
Emma Johnsson

Postat av: Lottens Bokblogg

Publicerad 2014-05-02 19:10:30

Många som verkar gilla den boken! Eleonor & Park står på min läslista (och den står i dotterns hylla).

Svar: Så bra med flera bokhyllor i familjen, jag har bara min egen :)
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-05-02 21:09:45

Expeditionen tror jag att jag vill läsa.

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska :)
Emma Johnsson

Postat av: Zelly

Publicerad 2014-05-02 22:29:53

Eleanor & Park tyckte jag mycket om.
Expeditionen måste jag verkligen läsa känna som att jag missar något med att inte läsa den, alla talar så gott om den.

Svar: Vissa böcker blir det så med. Jag tycker det är bra, jag har läst en del böcker som ligger utanför vad jag vanligtvis läser bara för att de hyllats så. Och så ibland händer det, en kärar ner sig. Som jag kärat ner mig i Expeditionen :)
Emma Johnsson

Postat av: annelie

Publicerad 2014-05-03 13:35:13

Expeditionen igen, den verkar omtyckt. Jag ska ta och kolla upp den tror jag :)

Svar: Så kan du vara med och hylla sen :)
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-05-03 22:32:21

Expeditionen är en underbar bok, läser sista sidorna av den. Tack för dom andra boktipsen! :)

Svar: Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Freja

Publicerad 2014-05-05 19:27:53

Expeditionen är jag lite nyfiken på, i övrigt känner jag inte igen några av de böcker du skriver om. Tusan så många bra böcker det finns!

Svar: Eller hur, alldeles för många! En hinner ju inte :)
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela