emmashylla.blogg.se

Ett rött paket med vita snören...

Publicerad 2014-05-05 16:08:40 i Nya böcker i hyllan,

I fredags plingade mobilen till, mitt paket från Adlibris var kommet. Typiskt att jag varit på utlämningsstället för ett annat paket på förmiddagen. Det fick ligga kvar till i lördags, då var det fint väder och jag tog ut cykeln på en tur. Först lämnade jag en hög böcker på biblioteket (och hämtade en ny såklart), sen gick färden till Preem för uthämtning av fler böcker innan jag tog mig till utkanten av staden för att köpa olja till utmöblerna. Solen sken och jag hade sju böcker i min cykelkorg. Det är en bra dag det!
Så vad innehöll då det röda paketet med vita snören (nåja, nästan i alla fall)?
Åhhhhh, äntligen Steglitsan! Känns som att det tog en evighet innan den kom i pocketformat, men nu är den här. Dessutom har jag länge kikat på Nanna Johanssons Hur man botar en feminist och Liv Strömquists Prins Charles känsla, nu fanns de i ett erbjudande om två seriealbum för 199 kronor. Torgny Lindgren skulle min syster lyssna på för några veckor sedan och då hon pratade så gott om honom slank även hans Minnen med i beställningen.
 
Kul story om när syster min skulle lyssna på honom. Hon och två vänner skulle dit och hade bestämt att ses innan för att äta. När syster kommer till restaurangen sitter de två vännerna redan där, med Torgny Lindgren. De fick en privat pratstund som bonus. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela