emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 7-10 mars

Publicerad 2014-03-10 09:32:02 i Bokbloggsjerka,

Efter en skön helg med shopping, god mat och Jonas Gardell på Maximteatern är jag tillbaka i rullorna igen. Kikar in på Annikas litteratur- och kulturblogg och ger mig på frågan i jerkan:
 
Vilken bok kommer aldrig att finnas i din bokhylla?
 
Hum. Jag vet inte om jag vill använda ordet aldrig. En kan ju ändra sig. Jag tänker direkt på noveller, men kommer på att jag har Jonas Karlssons Det andra målet. Min andra tanke är fantasy, även här går jag bet då jag äger Twilight-serien och har en bok på väg hem från Adlibris som nog också räknas som fantasy (minns inte titeln). Sen kommer jag på det, dikter. Det har jag ingen och jag har svårt att se att jag skulle skaffa mig någon. Men, som sagt, en ska aldrig säga aldrig.
 
För fler jerkasvar, kika här.
 
Hoppas att era helger har varit lika sköna och soliga som min!

Kommentarer

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-03-10 09:49:38

smaken ändras hela tiden, nu jagar jag till och med lyrik :)

Svar: Haha, ja en vet aldrig :)
Emma Johnsson

Postat av: Funderskan

Publicerad 2014-03-11 13:49:45

Läs Catullus dikter ^^ Dom är sååå roliga haha!
Men kanske ska varna för att dom är rätt råa.. ;)

Svar: Har jag inte hört talas om tidigare. Men de finns på mitt bibliotek, kanske får bläddra lite näst jag är där :)
Emma Johnsson

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-03-11 16:24:15

Nej, det där med aldrig är svårt. Men vissa böcker vill jag nog ändå försöka undvika... :)

Svar: Ja, det dröjer nog ett tag tills jag ger mig på noveller igen...
Emma Johnsson

Postat av: Funderskan

Publicerad 2014-03-12 19:31:12

Catullus är en gammal romare, inte förvånad att du inte hört något om han! ^^

http://sv.wikipedia.org/wiki/Catullus
och här är dikterna:
http://www.poetryintranslation.com/PITBR/Latin/Catullus.htm

Nr 11 är fantastiskt rolig! :D

Svar: Oj ja, det var ett tag sedan han knåpade ihop sina grejer. Ska läsa någon av dikterna på sidan när tillfälle ges!
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela