emmashylla.blogg.se

As Snow Falls - Elle Klass

Publicerad 2014-04-02 21:45:00 i Tankar om böcker jag läst,

Titel: As Snow Falls
Författare: Elle Klass
Utgivningsår: 2013
Förlag: Självpublicerad
 
Jag fick, som sagt i söndagens smakbitsinlägg, denna bok genom Goodreads giveaways. Jag anmälde mig till "utlottningen" innan jag förstod att det kommer upp böcker där hela tiden och att det kan vara bra att sålla. En vill ju inte få hem böcker som en inte vill läsa :)
 
Boken handlar om en äldre kvinna som, sittandes i en gungstol med utsikt över snöfallet utanför, tänker tillbaka på sitt liv. Bokstavligen, och ganska ingående beskrivet, sedan födseln. Hon har levt ett ganska vanligt (vad som nu är vanligt) liv. Hon är barn, hon går igenom tonårsförälskelse och frigörelsesfas, gifter sig, får barn o.s.v. Inget särskilt händer egentligen. Det är en berättelse, skriven med ett ganska enkelt språk, om kärlek, svårigheter och familjerelationer. Jag valde att läsa den för att komma igång med min läsning av böcker på engelska, för att den inte verkade för svår. Men den lämnar inga djupare spår eller funderingar och jag ger den betyget 3/5 på Goodreads.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela