emmashylla.blogg.se

Bokpåse, senaste biblioteksbesöket och plan för läs-a-lot

Publicerad 2014-04-17 16:57:14 i Biblioteksbesök, Läs-a-lot, Nya böcker i hyllan,

I helgen hade jag besök av tre vänner sen högskoletiden och när de såg mina bokhyllor meddelade den ena att hon hade en kasse böcker i bilen som hennes sambo rensat ut. De skulle han ta med till jobbets bokhylla, men hon hämtade upp den och vi fick ta vad vi ville ha. Jag hittade följande:
Sofi Oksanens Utrensning har jag velat läsa ett tag. I övrigt var det mest deckare i påsen och med påskekrim i baktanken tog jag några sådana med. Thomas Bodström för att det vore roligt att läsa något han skrivit, Jo Nesbø för att jag blev tipsad om honom när jag frågade efter deckartips (kommer nog ändå börja med hans första Harry Hole) och Jussi Adler-Olsens Flaskpost från P (ev. testar jag första i serien till att börja med).
 
Inför påskekrim gick jag till biblioteket med en lista på de författare som jag blev tipsad om i ett tidigare inlägg. Det är tydligen fler som läser deckare på påsk, så alla jag hade tänkt mig hittade jag inte. Såklart hittade jag lite annat istället och följande titlar fick följa med hem:
Bara två deckare med andra ord. Björn Hellbergs Den grå var den tidigaste jag kunde hitta om Sten Wall, så här får jag släppa lite på mitt kontroll- och ordningsbehov. Utifrån dessa högar och boken jag läser just nu gjorde jag nu upp en plan för kommande lästimmar och just nu ser planen ut så här:
Läsa ut Svindlande höjder (har 142 sidor kvar) och sen ge mig på Håkan Nessers Människa utan hund. Min första deckare på länge. Om lusten inte faller på annat håll fortsätter jag sedan med Björn Hellbergs Den grå och därefter Audrey Niffeneggers Själens osaliga längtan. Får se hur mycket jag hinner inom tidsramarna för läs-a-loten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela