emmashylla.blogg.se

En smakebit på søndag: Jag är Zlatan Ibrahimović

Publicerad 2014-04-06 16:24:35 i En smakebit på søndag,

Vad hände? Kan inte förstå att det är söndag igen. Känns som bara någon dag sedan jag delade med mig av en smakbit senast. Hoppas att kommande vecka blir lite lugnare.

I tisdags plockade jag upp Zlatans självbiografi på lillebrors rum. Och jag trodde väl aldrig att en bok om en fotbollsspelare och fotboll skulle falla mig så på läppen som denna gjorde. Go Zlatan! 
Smakbiten är från sidan 346.
Jag önskar er en fortsatt trevlig söndag och ser fram emot en del nya boktips bland de andra smakbitarna hos Mari på Flukten fra virkeligheten.

Kommentarer

Postat av: Tones bokmerke

Publicerad 2014-04-06 16:38:30

Har både lest og skrevet om denne boka. Jeg likte den godt selv om jeg ikke er noen fotballentusiast. Det ligger som nr 7 av innlegg som det har vært mest klikket på. Om de som har klikket på det har lest det; se det er en annen sak.

Svar: Ibland lönar det sig att testa något en inte tror att en kommer att gilla så mycket :)
Emma Johnsson

Postat av: astridterese

Publicerad 2014-04-06 17:10:05

Jeg er ikke flink til å lese biografier. Jeg har lest noen om favorittforfattere, men det er det hee. Jeg hadde sikkert hatt godt av å utvide horisonten litt :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

Svar: Jag är inte heller så förtjust i biografier, men denna tyckte jag verkligen om!
Emma Johnsson

Postat av: Pia

Publicerad 2014-04-06 17:35:35

Herlighet! Nå er det tredje gang Zlatan blir nevnt den dagen jeg har fotballsmakebit, enda så utrolig lite interesesrt i fotball jeg er! Tror jammen jeg må ta meg en tur på biblioteket og låne den boka!

Svar: Jag rekommenderar den verkligen! Ibland är det bra att testa något nytt :)
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-04-06 18:45:26

Inte en bok som lockat, men utdraget var inte dumt...

Svar: Den lockade inte direkt mig heller, så jag är glad att jag blev utan bok hemma hos mamma sist. För jag tycker mycket om den!
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-04-06 19:45:15

Förmodligen inget för mig, men jag kan ha fel. Tack för smakbiten.

Svar: Ja, ibland har en fel. Det hade jag när det gäller denna :)
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-04-06 19:58:01

Denna gillade jag oväntat mycket :)

Svar: Jag med! :)
Emma Johnsson

Postat av: Anna

Publicerad 2014-04-06 20:58:40

Jag irriterar mig på Zlatan - kan varken förklara eller hjälpa det ;) - men det kanske är just därför som jag borde läsa boken! Dessutom älskar jag ju faktiskt fotboll. Tack för smakbiten!

Svar: Jag har pendlat från att gilla Zlatan, till att ogilla och sen tillbaka till att gilla. Efter att ha läst denna gillar jag honom ännu mer :)
Emma Johnsson

Postat av: Lene

Publicerad 2014-04-06 21:40:22

Takk for smakebiten

Svar: Varsågod.
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-04-07 11:19:35

Hm, den här borde jag läsa. Jag är inte särskilt förtjust i fotboll men i mitt jobb som bibliotekarie har jag sett och ser vilken betydelse boken har för många, särskilt barn och ungdomar. För många har det blivit första boken som de läst och sen har det rullat på. Tack för lockande smakbit. :)

Svar: Jag ser på fotboll när Sverige spelar, i övrigt har jag inte varit så intresserad av klubbyten och sådant. Men det var intressant att läsa om hur allt går till och att få en bakgrund till varför Zlatan är Zlatan :) Bra med böcker om "idoler" med ett enkelt språk, att de kan vara inkörsport till vidare läsning!
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela