emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 21-24 januari - Mardrömmen

Publicerad 2014-02-21 16:20:00 i Bokbloggsjerka,

Idag ber Annika oss att berätta vilken bok vi skulle välja om vi bara fick läsa en bok för resten av våra liv. Min första tanke blir att jag inte tänker delta i jerkan denna veckan. Helt enkelt vägra att ens tänka tanken. Men efter lite mat, kaffe och en kanelbulle tänker jag ändå göra ett försök. I mitt huvud nu: "Det är inte på riktigt, det är inte på riktigt."
 
Jag önskar att jag hade en riktig tegelsten till klassiker som jag älskade att läsa att ta till, men vad jag minns har jag inte läst någon sådan. Jag får helt enkelt gå på den bok jag rekommenderar till alla jag känner oavsett vad de brukar tycka om att läsa, den jag minns tillbaka på som WAAAHHH, VILKEN BOK! 
 
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
 
Det skulle troligen innebära att jag förstör känslan jag har av den. Om jag fortsätter läsa i den takt jag läser nu skulle jag troligen hinna läsa den en gång i veckan. 52 gånger på ett år. Ja, jag skulle tröttna på den, trots att den är en av mina favoriter. Kan man inte få välja bara några till? Blanda lite med Per Anders Fogelströms stad-serie kanske? Nähä.

Kommentarer

Postat av: Monika

Publicerad 2014-02-21 16:42:17

Man får väl hoppas att det aldrig händer, eller i alla fall, att om det händer, att vi är riktigt många som tagit med en bok var :)

Svar: Det får vi verkligen hoppas, att vi aldrig ställs inför detta valet på riktigt!
Emma Johnsson

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-02-21 16:45:45

Vindens skugga är verkligen bra!

Svar: Visst är den!
Emma Johnsson

Postat av: Boklysten

Publicerad 2014-02-21 17:04:10

Zafóns böcker är bra!

Svar: Jag har Marina kvar att läsa. Och den kommande fjärde delen av de om De bortglömda böckernas gravkammare! Undrar när han är klar med den?
Emma Johnsson

Postat av: Maddes bokblogg

Publicerad 2014-02-21 17:14:28

Blir glad av ditt svar!
Köpte nyligen Vindens skugga och nu ser jag mera fram att läsa den!

Svar: Jag hoppas att du kommer att uppskatta den lika mycket som jag!
Emma Johnsson

Postat av: Lena

Publicerad 2014-02-21 18:01:06

Jag har Vindens skugga och Ängelns lek stående i bokhyllan. Har förstått att de är otroligt bra. Skall försöka hinna läsa dem snart!

Svar: Det är så mycket man vill hinna läsa snart ;)
Emma Johnsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-21 18:20:41

Vindens skugga är ett bra val! Riktigt magiskt berättande med gamla böcker med i handlingen - det borde ju hålla för flera omläsningar!

Svar: Jag kanske ska testa att läsa den några gånger på raken och se om det funkar. Man vill ju veta att man gör rätt val om man skulle ställas inför mardrömmen :)
Emma Johnsson

Postat av: [Anna]

Publicerad 2014-02-21 18:39:42

Jag skulle nog bli tokig med bara en bok men då kanske man skulle skriva egna böcker :)

Svar: Ja, så länge det finns så många bra böcker att läsa har jag svårt att tro att jag skulle ge mig på en egen. Men om jag bara hade en enda kanske jag skulle ge det ett försök :)
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-02-21 19:01:58

Jag har inte läst något av Ruiz Zafon ännu, men det ska bli av... ;)

Svar: Det rekommenderar jag :)
Emma Johnsson

Postat av: Mia Eggimann

Publicerad 2014-02-21 20:07:40

Ja den är inte fel men inte läsa igen och igen.
Mia

Svar: Och igen och igen och igen :) Nej, jag skulle nog tröttna. Tur att det inte är på riktigt!
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-02-22 09:57:18

Vindens skugga har jag inte läst. Men jag tror inte att det finns någon bok som skulle räcka resten av livet för mig.

Svar: Jag har svårt att tro att jag skulle lyckas hitta en sådan bok, jag med.
Emma Johnsson

Postat av: Malka

Publicerad 2014-02-22 11:40:48

Det är en riktigt bra bok!

Svar: En favorit!
Emma Johnsson

Postat av: Carro

Publicerad 2014-02-22 12:31:06

Hemska tanke att bara få läsa en enda bok i resten av livet......jag hade nog blivit deprimerad......

Svar: Verkligen hemsk tanke!
Emma Johnsson

Postat av: A ROOM OF MY OWN

Publicerad 2014-02-22 12:38:23

och jag som inte ens har läst den.
började lyssna på inläsningen, men gillade den inte. tror att det var Jonas Karlsson som läste. men jag har boken i min hylla.

Svar: Jag har svårt för ljudböcker. Har inte testat på länge, men tror att jag skulle stöta på samma problem med koncentrationen nu som då.
Emma Johnsson

Postat av: Boktjuven Ingerun

Publicerad 2014-02-22 12:48:42

Nu blir jag förstås nyfiken på denna bok som jag inte hört talas om. Vi se då, så ber jag att få låna den. :)

Svar: Absolut, jag har de två efterföljande böckerna också. Kanske kan smuggla med dem?
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-02-22 15:43:34

Den är en av mina favoriter också. Men man skulle ju nog tröttna efter ett tag...

Svar: Ja, risken är nog stor.
Emma Johnsson

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-02-22 21:27:28

Den väntar på mig i bokhyllan.

Svar: Den som väntar på något gott....
Emma Johnsson

Postat av: C.R.M. Nilsson

Publicerad 2014-02-23 10:05:33

Vindens skugga är verkligen underbar :) Men som du säger: risken är ju att en läser sönder den. Fast en liten omläsning för min del är nog egentligen på plats...

Svar: Min tanke är att jag ska läsa alla tre igen inför fjärde boken, när den nu dyker upp.
Emma Johnsson

Postat av: Zelly

Publicerad 2014-02-23 16:26:14

Vindens skugga blev mitt svar med, älskar den boken så himla mycket och tjatar om den till allt och alla :)

Svar: Ja, jag är nog också lite tjatig ;)
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela