emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 28 februari - 3 mars

Publicerad 2014-02-28 22:12:51 i Bokbloggsjerka,

Sliter mig från Expeditionen för att besvara veckans fråga i jerkan hos Annika och för att berätta att jag ikväll såg Boktjuven på bio. Funderar fortfarande på vad jag ska säga om den, mer än att den var mycket bra och att jag tycker det är synd att de inte pratar tyska i den. Jag tycker nog att det var en lyckad filmatisering, känner inte att jag saknade något och det som var ändrat för att korta av passade in. Jisses, vad jag var dålig på att förklara mina tankar här, längtar för mycket efter att fortsätta med tidigare nämnda bok antar jag. 
 
Jaja, tillbaka till jerkan. Mina reafynd. Jag har i tidigare inlägg skrivit om min förhandsbeställning hos Adlibris och om de böcker jag köpte på rean på biblioteket.
Alltså:
Bea Uusma - Expeditionen: min kärlekshistoria (illustrerad utgåva)
Lena Andersson - Egenmäktigt förfarande: En roman om kärlek
Kjell Johansson - De utsatta
Gabriel García Márquez - Hundra år av ensamhet och Kärlek i kolerans tid
Sylvia Plath - Glaskupan
Astrid Lindgren - Lillebror och Karlsson på taket
 
Och den jag är särskilt sugen på att läsa är, tadaaa, Expeditionen! Så sugen att jag nu tänker fortsätta med det en stund innan jag ska sova. Senare i helgen ser jag fram emot att jerka runt och se vad ni andra har fyndat.

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-02-28 22:20:47

Expeditionen köpte jag också :)

Svar: Jag är helt fast i den! Typiskt att jag har massor med grejer jag ska på i helgen :)
Emma Johnsson

Postat av: Robert W

Publicerad 2014-02-28 23:49:31

Vad kul att Hundra år av ensamhet finns att köpa. Den får väl räknas till vår tids klassiker. Jag har aldrig läst den, men nu blir jag lite sugen på att försöka få tag på den.

Svar: Jag hittade den i en utgallring på biblioteket. Jag har heller inte läst den, men tanken är att det snart ska vara dags.
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-03-01 08:42:35

Hundra år av ensamhet tragglade jag mig igenom ungefär då när han fick Nobelpriset. Halva boken var verkligen tragglig, bara massor med namn kändes det som. Sedan blev den plötsligt mycket bättre :)

Svar: Jag har läst både positivt och negativt om boken. Bra att veta att de blir bättre om jag också upplever den tragglig i början :)
Emma Johnsson

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-03-01 16:09:57

Lena Anderssons står och väntar på mig på biblioteket, bara att hämta ut... Ska bli kul att läsa :)

Svar: Ja, jag ser mycket fram emot att läsa den!
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-03-01 17:45:35

Jag skulle också vilja läsa Lena Anderssons bok. Och givetvis Expeditionen... Köpte den dock inte på bokrean.

Svar: Båda verkar populära bland bokbloggarna. Än så länge är jag beredd att hålla med i hyllningarna av Expeditionen!
Emma Johnsson

Postat av: Sanna

Publicerad 2014-03-01 19:03:39

Mycket bra fyndlista!

Svar: Ja, jag känner mig nöjd :)
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-03-01 19:24:44

Expeditionen är jag också sugen på, men lånar den nog på biblioteket.

Svar: Expeditionen är jag så glad att jag köpte, så himla fin bok. Älskar den!
Emma Johnsson

Postat av: Freja

Publicerad 2014-03-03 19:37:13

Noga utvalda böcker hos dig! Jag köpte fyra för 19 kronor styck och de kommer nog att få ligga ett tag och vänta på sin tur...

Svar: Ja, jag valde de jag verkligen ville ha när jag beställde på Adlibris. Det börjar byggas bokstaplar lite här och var i hemmet, så jag är tvungen att nyttja biblioteket lite mer än tidigare. Önskar att jag hade plats med fler bokhyllor....
Emma Johnsson

Postat av: Funderskan

Publicerad 2014-03-03 23:09:18

Avundsjuk på att du hittade Gabriel García Márquez Hundra år av ensamhet, otroligt bra bok! Älskar den! :D

Svar: Jag har läst både bra och dåligt om den, ska bli spännande att se vad jag tycker. Exemplaret som jag köpte för en tia var i mycket bättre skick än den jag hade hemlånad, så det känns som ett fynd!
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela