emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 31 jan - 3 feb 2014

Publicerad 2014-02-01 09:40:05 i Bokbloggsjerka,

Igår dök det upp en ny fråga hos Annika och den här blir lite knivigare för mig att svara på. Eller rättare sagt, jag har inget svar.
 
Frågan lyder: Vilket förlag tycker du släpper flest bra böcker per år?
 
Tidigare när jag via bloggar, i tidningar eller någon annanstans hittat böcker jag vill läsa och de ännu inte kommit ut har jag helt enkelt bara hållt utkik efter dem på Adlibris. Jag har aldrig funderat på hur stor del av det jag läser som ligger på ett särskilt förlag. Men efter att ha haft denna blogg i bara några veckor märker jag att jag ofta är inne på förlagens hemsidor och rotar. Ska bli spännande att se vilket förlag som stått för merparten av det jag läst när 2014 är slut.
 
Ni som har bloggat längre, har ni alla koll?

Kommentarer

Postat av: Sara Pepparkaka

Publicerad 2014-02-01 10:16:40

Jag har bloggat i något år, men har inte speciellt bra koll på förlag. Men märker att jag med tiden börjat följa med vissa förlags sidor för att hålla koll på vad som kan tänkas snart komma ut.

Svar: Ska bli intressant att ta reda på hur det där med förlagen utvecklas för mig.
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-02-01 11:33:57

Jag har en klar favorit. Mer om det i min blogg Holavedsbrudar :).

Svar: Jag har varit inne och kikat :)
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-02-02 09:14:46

Lite mer koll nu, efter jag började bokblogga, än vad jag hade förut, men förlaget är egentligen inte viktigt.

Svar: Sant.
Emma Johnsson

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-02-02 16:36:11

Jag har ingen direkt stor koll på alla olika förlag, det är bara ett jag följer lite :)

Svar: Modernista verkar vara populärt i bokbloggsvärlden :)
Emma Johnsson

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-02-03 11:53:07

Visst är det kul när man upptäcker nytt.

Svar: Verkligen. Just nu är det mycket som är nytt för mig!
Emma Johnsson

Postat av: Freja

Publicerad 2014-02-03 20:25:16

Jag har bloggat rätt länge (känns det som i alla fall, drygt tre år tror jag...) men jag har dålig koll på vilka förlag jag läser ifrån, Utom ett, och deras utgivning köper jag i princip allt av... Minotaur! Brittiska kriminalromaner, min passion, min last...

Svar: Minotaur är helt nytt för mig. Men så läser jag inte jättemånga brittiska kriminalromaner heller. Kanske skulle testa?
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela