emmashylla.blogg.se

Min första bokbloggsjerka

Publicerad 2014-01-24 14:51:00 i Bokbloggsjerka,

Näst sista fredagen i januari är kommen, min blogg har funnits i 24 dagar och det är dags för mig att delta i min första bokbloggsjerka. Varje fredag dyker en ny fråga upp hos Annika på Annikas litteratur och kulturblogg.
 
Denna veckan lyder frågan: Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?
 
Jag har konto på både Boktipset och Goodreads (namn Emma Johnsson).
Kontot på Boktipset skapade jag i höstas, gick tillbaka lite i min hylla och fyllde i en del betyg. Jag håller den fortfarande uppdaterad, betygsätter och talar om vad jag läser just nu. I samband med att jag skapade min blogg för några veckor sedan öppnade jag också ett konto på Goodreads. Och jag tycker nog att Goodreads är lite bättre, i alla fall såhär långt. Sidan är snyggare, du kan se hur många böcker du läst varje år och hur många sidor. Det kan också bero på att den följer min blogg, att jag har börjat på något nytt i början av ett år. Det där avstampet som känns bra i kroppen varje januari avspeglas i detta nya spännande och roliga. Jag har ännu inte betygsatt så många böcker att jag börjar få rekommendationer, det ser jag fram emot. Jag har också sett att man kan gå med i olika grupper, men det är inget jag har testat. Än.
 
Jag kommer nog att fortsätta uppdatera båda sidorna, men i övrigt mest använda Goodreads.
 
Är ni medlemmar? Hur använder ni sidorna? 

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-01-24 19:25:48

Jag har inget konto, det skulle bli för mycket för mig att hålla reda på :P

Svar: Jag hoppas att jag i alla fall kommer att fortsätta använda Goodreads, om inte för annat så för statistikens skull. Just nu är allt nytt för mig, då vill man vara med överallt :)
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-01-25 08:33:08

Jag tror att man kan lägga hur mycket tid som helst på sidor som Goodreads, men också så lite man vill :) Själv använder jag det bara för att lite enkel registrering och betygsättning.

Svar: Jag anar att det kommer att vara så jag också använder det framöver, för statistik.
Emma Johnsson

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-01-25 18:24:53

Goodreads är mest en bakgrundstipsare för mig. Först och främst är det bokbloggar som gäller. Kul med ännu en :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela