emmashylla.blogg.se

En smakebit på søndag: Oceanen vid vägens slut

Publicerad 2014-06-01 15:23:37 i En smakebit på søndag,

Vilken långhelg jag har haft, strålande sol mest hela tiden. Det behövde jag efter en ganska stressig, jobbig start på veckan. Orkade knappt läsa, än mindre blogga. Inte ens logga in och publicera klara inlägg om böcker jag läst har jag orkat. Men nu har jag haft fyra lediga dagar i solen och idag begav jag mig ut på tur. Till vackra Boön. Där finns sju orienteringskontroller utsatta och det var dem jag var ute efter, för årets Naturpasset. Med mig hade jag Neil Gaimans Oceanen vid vägens slut, det var dags att läsa ut den.
Och här är platsen där jag gjorde det!
På en gräsklädd platå med utsikt över havet, ön och min stad. 
 
Som vanligt när det är söndags är det dags för smakbitar, för att få fler samabitar än min besöker ni Mari på Flukten fra virkeligheten. Min smakbit kommer ur senare delen av Oceanen vid vägens slut:
Fortsatt trevlig söndag önskar jag er. För min del blir det att ta tag i en del inför nya veckan-grejer, tvätta och läsa smakbitar hos alla er andra.

Kommentarer

Postat av: Monika

Publicerad 2014-06-01 15:58:56

Åh jösses, vilken utsikt. Där hade jag gärna suttit och läst.

Svar: Ja, det blir nog ett par turer dit i sommar!
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-06-01 16:04:07

Tack för smakbiten. Ingen dum plats att läsa på. :)

Svar: Det är fantastiskt vacker plats!
Emma Johnsson

Postat av: Anita Ness

Publicerad 2014-06-01 16:12:58

Takk for fin smakebit.:)

Svar: Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Beathe

Publicerad 2014-06-01 16:17:35

Tusen takk for smakebiten:-)

Svar: Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Johannasdeckarhorna

Publicerad 2014-06-01 18:01:38

Tycker man skulle glömma titta i boken med så fin utsikt. Fast jag bor vid Vättern och det är inte så tokigt det heller :)

Svar: Ja, egentligen skulle en bara ligga där och stirra ut på havet. Det får bli en annan dag :) Vättern, så vackert att köra längs med!
Emma Johnsson

Postat av: Mia Eggimann

Publicerad 2014-06-01 18:19:26

Jag kan tänka mig att läsa vid den platsen också. Och gärna den boken med.
Mia

Svar: Perfekt kombination!
Emma Johnsson

Postat av: Boklysten

Publicerad 2014-06-01 19:22:12

Tack för smakbiten!

Svar: Varsågod!
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-06-01 19:43:55

Vilken underbar utsikt :)

Svar: Visst är det!
Emma Johnsson

Postat av: astridterese

Publicerad 2014-06-01 19:50:04

For et perfekt sted å lese en så nydelig bok :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

Svar: Detsamma!
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-06-01 20:00:17

Vilken underbar plats du hittade att läsa på. Tänk att vi redan har sommar. Tack för smakbiten.

Svar: Fantastiskt väder!
Emma Johnsson

Postat av: Lottens Bokblogg

Publicerad 2014-06-01 20:08:02

Tack för smakbiten. Vilken vacker plats att läsa den!

Svar: Ja, där trivs jag!
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-06-01 21:49:45

Du verkar ha haft en riktig kanondag! Den här boken skulle jag verkligen vilja läsa, hemskt gärna på en lika vacker plats som du läste den på. :)

Svar: Tumme upp för både bok och plats :)
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela