emmashylla.blogg.se

Sayonara september 1 & 2 - Åsa Ekström

Publicerad 2014-06-16 17:33:35 i Tankar om böcker jag läst,

    
Titel: Sayonara September del 1 & 2
Författare: Åsa Ekström
Utgivningsår: 2009 resp. 2011
Förlag: Kartago förlag
 
När Bookobsession hade sin födelsedagstävling rotade jag fram hennes recension av Sayonara september. Jag har aldrig läst manga tidigare och tyckte att det skulle vara roligt att testa. Så när jag var på biblioteket näst tog jag med mig del ett och två hem, det var de som fanns inne.
 
Sayonara september handlar om Alex som vill bli mangatecknare. Hon söker in på en serieskola och flyttar till en helt ny stad. Där bor hon tillsammans med två killar som går i hennes klass. Ganska snart inser de att det är något de inte vet om Alex. De vill ta reda på vad det är och hjälpa henne.
 
I början tyckte jag att det var rörigt, jag fick inte ihop det riktigt. Detta släppte dock efter ett tag och några skratt från min lite mer insatta pojkvän. Sedan gick det snabbt att läsa, jag tittar inte särskilt länge på bilderna och känner att jag saknar hur en vanlig bok är uppbyggd. Huruvida Sayonara september är bra manga eller inte låter jag vara osagt, därför har jag heller inte satt något betyg på dem på Goodreads.
 
Men nu har jag i alla fall testat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela