emmashylla.blogg.se

Bret Easton Ellis och de andra hundarna - Lina Wolff

Publicerad 2014-03-11 09:59:00 i Citat, Tankar om böcker jag läst,

Titel: Bret Easton Ellis och de andra hundarna
Författare: Lina Wolff
Utgivningsår: 2012
Förlag: Albert Bonniers Förlag
 
Huvudperson i berättelsen är Araceli, som bor i en liten lägenhet med sin mamma. En dag flyttar novellförfattaren Alba Cambó in i lägenheten under dem. Med sig har hon Blosom vars son blivit påkörd av en lastbil och dött. När Alba träffar Valentino tycker de att Blosom kan flytta in hos Araceli och hennes mamma.
 
Boken är uppdelad i flera olika berättelser, lite som noveller. Alla berättelser är på något sätt kopplade till Araceli. Jag vet inte om det är det som gör att jag inte riktigt tycker om den. När ett namn dyker upp känner jag igen det, som något jag läst för länge sedan. Men jag minns inte riktigt vad den berättelsen handlade om. Jag fastnar inte.
 
Citat från sidan 15: "Jag som tjurfäktare och hon som prostituerad. Det var så vi skulle leva. Helt och fullt och inget slirande med bromsen. Helt och fullt, annars fick det vara. Vi skulle leva om vi så skulle dö. Ja det skulle vi och det förstod jag där. Jag och Alba Cambó skulle leva, om vi så skulle dö."
 
Betyg 2/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela