emmashylla.blogg.se

En smakebit på søndag: As snow falls

Publicerad 2014-03-30 12:04:47 i En smakebit på søndag,

Efter några dagar med massor att göra och alldeles för lite tid till läsning har jag precis, sittande i solen på balkongen, läst ut As snow falls av Elle Klass. Jag fick boken via Goodreads giveaways, den har en liten hälsning på första sidan och jag kan berätta att Elle Klass röker :)
 
Och så är det söndag och dags för En smakebit på søndag hos Mari på Flukten fra virkeligheten.
Klicka på bilden för att ta del av fler smakbitar.
 
As snow falls handlar om en gammal kvinna som tänker tillbaka på sitt liv, från födsel till slut. Smakbiten är hämtad från början av boken.
 
 

Kommentarer

Postat av: Monika

Publicerad 2014-03-30 12:40:14

Snö känns inte alls bra att tänka på just nu :) Tack för smakbiten!

Svar: Haha, det har du rätt i :)
Emma Johnsson

Postat av: Lene

Publicerad 2014-03-30 13:02:55

Takk for smakebiten. Jeg er veldig dårlig til å velge bøker på engelsk, bør kanskje endre på det. Ha ne fin søndag!

Svar: Det har jag också varit. Denna är den första på flera flera år. Och det gick bra att läsa, dröjer nog inte lika länge tills jag tar mig an nästa. Önskar också dig en fin söndag!
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-03-30 14:03:07

Intressant smakbit. :) Jag läste väldigt mycket på engelska när jag var yngre, men kom av mig (tror jag blev lite lat;)). Men förra året kom jag igång igen och jag tycker att det är kul att varva med en engelsk bok lite då och då.

Svar: Jag har blivit lite inspirerad av andra bloggare, som läser mycket på engelska. Men börjar nog med en del titlar som verkar lite enklare, för att komma in i det.
Emma Johnsson

Postat av: Boktjuven Ingerun

Publicerad 2014-03-30 14:46:34

Kul att utgå från snövädret. Tack för smakebiten.

Svar: När solen lyser känns det helt okej att läsa om snöstorm :)
Emma Johnsson

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-03-30 15:01:27

Tack för smakebiten! Kul med en bit om snön när solen gassar in genom fönstren här ;)

Svar: Ja, nu verkar det som att vintern äntligen är över här och då känns det okej att läsa om snö :)
Emma Johnsson

Postat av: Mari - Flukten fra virkeligheten

Publicerad 2014-03-30 17:27:05

Tusen takk for smakebiten, Emma :) Liker du boken? Jeg ser den er selvpublisert, det gjør meg fort litt skeptisk til kvaliteten på historien, og ikke minst skrivefeil og lignende.

Ønsker deg en herlig søndagskveld!

Svar: Jag gav den betyget 3/5, den är inget speciellt. Men inte heller dålig. En berättelse rakt upp och ner om en kvinnas ganska vanliga liv. Lättläst. Särskilt många skrivfel hittade jag inte. Önskar också dig en härlig söndagskväll!
Emma Johnsson

Postat av: Sara Pepparkaka

Publicerad 2014-03-30 17:53:30

Det låter ju fridfullt med snön.

Svar: Men den får gärna hålla sig borta en massa månader nu :)
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-03-30 18:37:26

Tycker det var en väldigt lugn inledning, är resten av boken i samma slag?

Svar: Varje kapitel avslutas med en snutt om kvinnan och snöfallet, detta är en sådan bit. Resten av boken är inte riktigt lika lugn, men det är inte direkt någon fart i den heller. En berättelse om ett liv, om kärlek och om familjerelationer.
Emma Johnsson

Postat av: C.R.M. Nilsson

Publicerad 2014-03-30 18:51:32

Tack för en väldigt fin smakbit :) Blir lite nyfiken på boken.

Svar: Det var en lättläst bok, en sån jag ibland "pausar" med.
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-03-30 19:07:19

Då lär hon röka en hel del alltså! :) Tack för smakbiten.

Svar: Haha, jag skulle tro det med tanke på hur mycket boken luktade!
Emma Johnsson

Postat av: Lottens Bokblogg

Publicerad 2014-03-30 19:39:07

Tack för smakbiten. Den var vacker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela