emmashylla.blogg.se

En smakebit på søndag: Dårens dotter

Publicerad 2014-05-04 16:00:00 i En smakebit på søndag,

En söndag på soffan har det blivit för mig såhär långt, trots hyfsat väder. Jag vill verkligen läsa ut Dårens dotter av Mian Lodalen så jag kan börja läsa böckerna jag lånade på biblioteket igår. Dårens dotter handlar om Connie, en flicka vars mamma går bort när Connie är liten och vars pappa dricker lite för mycket, har lite för många flickvänner och bara gör det han känner för. Vilket innebär att han inte alltid kommer och hämtar Connie, som bor hos sin moster och hennes man, när det är bestämt. I min smakbit kommer han, men det "jävelskap" han tar med Connie på denna gången är så över gränsen att till och med pappa är nervös. 
 
Fler smakbitar hittas som vanligt hos Mari på Flykten fra virkeligheten. De brukar innebära en del nya titlar i att läsa-listan.

Kommentarer

Postat av: Monika

Publicerad 2014-05-04 17:34:11

Jaha. Så där kan du väl inte göra. Nu kommer jag ju att undra vad det är han tar med henne på ;)

Svar: Haha, kunde kanske klippt in ett avsnitt till om det. Det är inte direkt någon spoiler för berättelsen, han tar med henne på opassande grejer genom hela boken.
Emma Johnsson

Postat av: Lene

Publicerad 2014-05-04 18:53:37

Takk for smakebiten :)

Svar: Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Lottens Bokblogg

Publicerad 2014-05-04 19:49:08

Tack för smakbiten. Känner ju igen författarnamnet men inte boktiteln.

Svar: Varsågod. Om jag inte minns fel har hon skrivit några barnböcker också.
Emma Johnsson

Postat av: Kajsa

Publicerad 2014-05-04 20:34:20

Den här har jag oläst i bokhyllan. Får se när jag tar tag i den... :)

Svar: Den stod i min hylla ett tag innan jag läste den. Har också Tiger där, någon dag ska jag läsa vidare om Connie :)
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-05-04 20:48:15

Låter inte som en bra barndom...

Svar: Nej, Connies barndom önskar jag ingen.
Emma Johnsson

Postat av: Anita Ness

Publicerad 2014-05-04 22:55:47

Takk for smakebit. Ha en god natt.:)

Svar: Tack detsamma!
Emma Johnsson

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-05 08:08:50

Tusen takk for smakebiten :-)

Svar: Varsågod :)
Emma Johnsson

Postat av: Sara Pepparkaka

Publicerad 2014-05-05 08:12:48

Den här boken hade jag inte hört talas om förut.

Svar: Det brukar bli en del nya titlar för mig också på söändagar.
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela