emmashylla.blogg.se

Reservationer

Publicerad 2014-05-10 10:34:41 i Biblioteksbesök,

Jag försöker att inte lägga för många reservationer på böcker på biblioteket, jag vill helst bestämma själv när jag ska läsa en bok. De flesta hamnar i minneslistan på mina inloggade sidor på biblioteket och så väljer jag utefter de som finns inne när jag är där. Men på senare tid har det varit så många som jag vill läsa nu, nu, nu och då har jag reserverat dem. Får reservationemeddelanden var och varannan dag och det stressar mig lite. Särskilt när det är böcker som är reserverade efter mig och jag bara får ha dem hemma i två veckor. Då känner jag mig tvungen att läsa dem först. igår var jag och hämtade titlarna ovan. Kvinnan på övervåningen är ett tvåveckorslån och därför började jag läsa den igår. Än så länge verkar det lovande och det känns inte längre som ett tvång att läsa den. Ännu  några timmar har jag till läsning, sen ska jag se fotboll i hembyn min. Ikväll vankas det Eurovison, god mat och vin hos en kär vän.

Kommentarer

Postat av: Skriva läsa leva

Publicerad 2014-05-11 12:41:42

De enda reservationer som ska hämtas nuförtiden är kurslitteratur så jag längtar riktigt efter att göra som du och välja de böcker jag verkligen vill läsa själv :)

Svar: Ja, då blir jag hellre lite stressad över att vara "tvungen" att läsa en skönlitterär bok :)
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela