emmashylla.blogg.se

Nya böcker i hyllan

Publicerad 2014-03-04 11:32:59 i Nya böcker i hyllan,

Januari blev en månad helt i linje med min tanke att dra ner på bokinköpen. I februari gick det inte lika bra. Och det var inte bara bokreans fel.
 
Så vad har jag då köpt?
 
På två olika second hand-affärer hittade jag Då tänker jag på Sigrid och Borta med vinden för tio kronor styck. Några Starlet från året jag föddes för fem kronor vardera fick också följa med hem.
Jag har sedan jag köpte Den allvarsamma leken velat hitta Gun-Britt Sundströms För Lydia, som är en parafras på Hjalmar Söderbergs roman. Vill läsa dem i nära anslutning till varandra. Att jag älskade Sundströms Maken får mig inte att längta mindre. I alla fall, jag hittade För Lydia för 20 kronor på ett antikvariat i min stad. 
 
Drömfakulteten har jag kikat efter på Bokbörsen ett bra tag och för en vecka sedan dök den upp där. Jag köpte den för 70 kronor.
 
Och så har vi det jag köpt på bokrea, som ni kan läsa om här och här.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2014-03-04 14:12:16

Jag är nyfiken på Drömfakulteten! Ska bli roligt att höra vad du tyckte :)

Svar: Ja, jag är lite nyfiken på den. Får se när jag kan lägga in den i schemat :)
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela