emmashylla.blogg.se

Bokbloggsjerka 30 maj - 2 juni

Publicerad 2014-05-30 14:42:00 i Bokbloggsjerka,

Solen skiner och jag är ledig, vilken perfekt fredag! Önskar att jag kunde ligga på balkongen och läsa hela dagen. Känner mig istället lite småstressad och försöker rodda ihop de närmaste två månaderna och allt som händer och helst ska hända under den tiden. 
 
Pausar i kaoset med att kika in hos Annika för att delta i veckans jerka. Denna gången vill hon ha tips på bra böcker på runt 100 sidor.
 
Den första som slår mig är den första boken jag läste i år, Mirja Unges Det var ur munnarna orden kom. Plockar fram den ur hyllan och ser att den är på 140 sidor. Den fick betyget 4/5 av mig.
 
Sedan kikade jag i min bokhylla och hittade Möss och människor av John Steinbeck. Läste den för suuuperlänge sedan och gillade. 105 sidor.
 
Till sist vill jag nämna Brev till samhället av Eric Ericsson. Ericsson skriver brev med märkliga förslag till företag i Sverige. Av vissa får han svar. Himla rolig tycker jag.
 
Trevlig helg!

Kommentarer

Postat av: Johannasdeckarhorna

Publicerad 2014-05-30 14:49:34

Möss och människor vill jag gärna läsa någon gång. Många klassiker son är ganska tunna ;)

Svar: Jag har tänkt läsa om den någon gång. Minns att jag tyckte mycket om den.
Emma Johnsson

Postat av: Monika

Publicerad 2014-05-30 15:09:18

Jag tyckte det var riktigt svårt att hitta korta böcker.

Svar: Eller hur!
Emma Johnsson

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-05-30 16:01:21

allt behöver inte vara långt

Svar: Verkligen inte. Jag ska kika runt och se om jag hittar fler korta godbitar bland svaren.
Emma Johnsson

Postat av: Bokdamen

Publicerad 2014-05-30 16:16:18

Intressanta tips. Läste din recension av Mirja Unges bok och gör en notering om den. :)

Svar: Annorlunda, men bra!
Emma Johnsson

Postat av: Maddes bokblogg

Publicerad 2014-05-30 16:21:55

Möss och människor verkar det som om många tipsar om! Har inte läst den men ska nig kika på den!

Svar: Blev påmind om den idag och tänker att det får bli en omläsning snart, den har hängt med länge min Möss och människor.
Emma Johnsson

Postat av: Lena

Publicerad 2014-05-30 16:23:10

Möss och människor läste jag för många år sedan och har även sett den på teater.

Svar: Bra bok!
Emma Johnsson

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2014-05-30 17:13:00

Det var ur munnarna orden kom låter intressant!

Svar: Ja, jag gillade den!
Emma Johnsson

Postat av: Lottens Bokblogg

Publicerad 2014-05-30 17:30:31

Jag gillar titeln på den där första boken du nämner!

Svar: Jag med!
Emma Johnsson

Postat av: Hanneles bokparadis

Publicerad 2014-05-30 17:50:46

Unge har jag inte läst.

Svar: Jag gillade den!
Emma Johnsson

Postat av: Zelly

Publicerad 2014-05-30 18:44:50

Möss och människor blev mitt val med, så underbar bok.

Svar: Ja, jag måste läsa om den snart!
Emma Johnsson

Postat av: Holavedsbruden Ewa K

Publicerad 2014-05-30 20:27:32

Möss och människor ska jag verkligen läsa.

Svar: Ja, det tycker jag att du ska :)
Emma Johnsson

Postat av: Helena, MsHisingen

Publicerad 2014-05-30 23:23:21

Möss och människor gillade jag med :) Brev till samhället har jag läst, men gjorde misstaget att läsa den som vanlig bok, borde ha portionerat ut breven under längre tid tror jag, blev mycket samma.

Svar: Ja, den mår nog bäst av att läsas i omgångar. Ett par brev i taget.
Emma Johnsson

Postat av: Malin

Publicerad 2014-05-31 05:40:43

Möss och människor tänkte jag inte på när jag skrev mitt inlägg. En fantastisk bok!

Svar: Jag minns den som bra, får bli en omläsning för mig.
Emma Johnsson

Postat av: Carolina läser...

Publicerad 2014-05-31 11:22:33

Möss och människor är i samma gäng böcker som Thérese Raquin och andra: jag avskyr dem och får rysningar bara av titeln. De är de där jag tvingades läsa i skolan :(

Svar: Böckerna en tvingades läsa i skolan ja, de minns en. Tur att Möss och människor inte är en sån för mig :)
Emma Johnsson

Postat av: Mia Eggimann

Publicerad 2014-05-31 19:24:03

Var längesedan jag läste Möss och människor, var den bra?. Minnet sviker ibland.
Mia

Svar: Det var länge sedan jag läste den. Minns att jag tyckte den var bra, men mer än så kan jag inte utveckla det. Ska läsa om den inom kort tror jag.
Emma Johnsson

Postat av: Freja

Publicerad 2014-06-02 19:09:01

Spännande med tips, jag läser vanligtvis inte så tunna böcker, så jag hade problem att hitta några att tipsa om...

Svar: Ja, lite knivigt var det allt!
Emma Johnsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela