emmashylla.blogg.se

Läst i april

Publicerad 2014-05-01 20:18:00 i Läst 2014, Vad har jag läst denna månaden?,

Hemma hos mamma, i lillebrors bokhylla, hittade jag Jag är Zlatan. I brist på annat började jag läsa den. Och gillade mycket!
 
Medan jag läste om Zlatan kom ett mail om att en av mina reservationer fanns att hämta på biblioteket. Eleanor & Park av Rainbow Rowell blev årets andra femma i betyg.
 
Av en vän lånade jag sedan Kristian Gidlunds andra bok I kroppen min: Vägskäl, så himla sorgligt det där.
 
Därefter läste jag ungdomsromanen Regn och åska av Håkan Lindquist, fint om kärlek mellan två killar.
 
Efter en lättläst ungdomsroman gav jag mig i kast med Emily Brontës Svindlande höjder, min första titel i Topp-100-trippeln. Det gick ganska segt och jag blev inte lika hänförd som många andra.
 
Sedan nalkades påsk och jag bad om tips på påskekrim, först ut blev Håkan Nessers Människa utan hund. Jag tycker att den var helt ok.
 
Under påskveckan pågick Läs-a-lot Påsk och jag läste väldigt mycket. Efter Människa utan hund valde jag Bengt Ohlssons Swing eftersom någon lagt en reservation på den på biblioteket. Jag läste hela boken en dag (blev klar med den sju minuter innan läs-a-lotens sluttid) och satte årets första etta i betyg.
 
Jag hade en till påskekrim hemlånad och med några dagar kvar av påskhelgen började jag läsa Björn Hellbergs Den grå. Konstaterade att Nesser var snäppet bättre.
 
Nästa bok i bibliotekshögen var Audrey Niffeneggers Själens osaliga längtan. Och som jag tycker om den! Årets tredje femma delades ut.
 
Antal lästa böcker i april: 9
 
2014:
 
1. Det var ur munnarna orden kom, Mirja Unge
2. För mycket lycka, Alice Munro
3. Kaninhjärta, Christin Ljungqvist
4. Fågelbarn, Christin Ljungqvist
5. Himlens fånge, Carlos Ruiz Zafón
6. Människohamn, John Ajvide Lindqvist
7. Vi kom över havet, Julie Otsuka
8. Oktober i Fattigsverige, Susanna Alakoski
9. Antiloper, Ester Roxberg
10. Boktjuven, Markus Zusak
11. Förr eller senare exploderar jag, John Green
12. Expeditionen, Bea Uusma
13. Bret Easton Ellis och de andra hundarna, Lina Wolff
14. Drömfakulteten, Sara Stridsberg
15. Kvinnan i svart, Susan Hill
16. Egenmäktigt förfarande, Lena Andersson
17. As Snow Falls, Elle Klass
18. Reglerna, Sara Mannheimer
19. Jag är Zlatan
20. Eleanor & Park, Rainbow Rowell
21. I kroppen min: Vägskäl, Kristian Gidlund
22. Regn och åska, Håkan Lindquist
23. Svindlande höjder, Emily  Brontë
24. Människa utan hund, Håkan Nesser
25. Swing, Bengt Ohlsson
26. Den grå, Björn Hellberg
27. Själens osaliga längtan, Audrey Niffenegger
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela