emmashylla.blogg.se

Detta läste jag i mars

Publicerad 2014-04-01 16:46:00 i Läst 2014, Vad har jag läst denna månaden?,

Reaböckerna var komna och bland dem låg den, Expeditionen! Som jag sett fram emot att läsa den. Och som den infriade alla mina förväntningar. Mars första dagar bjöd på årets första femma i betyg.
 
När jag sedan hade berättat för alla jag känner om Expeditionen plockade jag upp en bok jag lånat på biblioteket, en som jag hört bra om, Lina Wolffs Bret Easton Ellis och de andra hundarna. Och så gillade jag den inte alls särskilt mycket.
 
Därefter ville jag läsa något som jag verkligen såg fram emot och valet föll på Drömfakulteten. Men inte heller här slog det några gnistor, jag förstod kanske inte.
 
Skrämmande böcker är jag egentligen inte så mycket för, men ibland testar jag och efter Drömfakulteten läste jag Susan Hills Kvinnan i svart. Jag hade läst recensioner som berättade hur läskigt detta skulle vara och förmodligen väntade jag mig därför extremläskigt. Men det var ju inte så läskigt. 
 
Under tiden som jag läste Kvinnan i svart hade jag börjat snegla på Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande och det blev den jag sedan valde. Och äntligen fick jag sätta ett lite högre betyg.
 
As Snow Falls, Elle Klass, hade nu legat och stressat mig ett tag. Kände mig tvungen att läsa den och lämna en kommentar om den på Goodreads. Det blev ingen kommentar, jag visste inte vad jag skulle skriva.
 
På biblioteket hade jag lånat hem en bok som en kvinna i en artikel om biblioterapi hade läst och som hade hjälpt henne. Det lät som en bok för mig. Reglerna heter den, skriven av Sara Mannheimer. Men den var inte för mig och än en gång sätter jag ett lågt betyg.
 
Antal lästa böcker i mars: 7
 
2014:
 
1. Det var ur munnarna orden kom, Mirja Unge
2. För mycket lycka, Alice Munro
3. Kaninhjärta, Christin Ljungqvist
4. Fågelbarn, Christin Ljungqvist
5. Himlens fånge, Carlos Ruiz Zafón
6. Människohamn, John Ajvide Lindqvist
7. Vi kom över havet, Julie Otsuka
8. Oktober i Fattigsverige, Susanna Alakoski
9. Antiloper, Ester Roxberg
10. Boktjuven, Markus Zusak
11. Förr eller senare exploderar jag, John Green
12. Expeditionen, Bea Uusma
13. Bret Easton Ellis och de andra hundarna, Lina Wolff
14. Drömfakulteten, Sara Stridsberg
15. Kvinnan i svart, Susan Hill
16. Egenmäktigt förfarande, Lena Andersson
17. As Snow Falls, Elle Klass
18. Reglerna, Sara Mannheimer

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela