emmashylla.blogg.se

Vad läste jag i februari?

Publicerad 2014-03-01 14:08:00 i Läst 2014, Vad har jag läst denna månaden?,

Februari är slut och det är dags för en sammanställning av vad jag läst under månaden.
 
Jag började redan i slutet av januari läsa Människohamn av John Ajvide Lindqvist. En bok jag vanligtvis inte skulle lockas av och ett bevis på bokbloggars makt över läsaren.
 
När jag lämnade tillbaka Människohamn på biblioteket såg jag att Julie Otsukas Vi kom över havet nyligen blivit återlämnad och inte var reserverad. Den fick följa med hem och jag började läsa den samma dag.
 
Vid samma biblioteksbesök plockade jag även på mig Oktober i Fattigsverige eftersom Susanna Alakoski skulle komma till min stad i mitten av februari. Jag ville gärna läsa denna något självbiografiska dagbok innan dess. Det gick lite trögt emellanåt och jag önskade att jag kunde parallelläsa.
 
Efter Oktober i Fattigsverige hade jag som plan att också hinna läsa Alakoskis Håpas du trifs bra i fengelset, men jag kände att det fick vara nog med det temat ett tag. Istället läste jag Ester Roxbergs Antiloper som jag hade lånat hem.
 
Näst på tur stod Markus Zusaks Boktjuven, som jag fick i julklapp. En ganska tjock bok som jag ville ha läst till den igår då det var filmpremiär.
 
Och sen var det dags, John Greens Förr eller senare exploderar jag lämnades tillbaka på biblioteket och jag stod näst på tur att låna hem denna hyllade ungdomsbok. Som jag längtat.
 
Antal lästa böcker februari: 6
 
2014:
 
1. Det var ur munnarna orden kom, Mirja Unge
2. För mycket lycka, Alice Munro
3. Kaninhjärta, Christin Ljungqvist
4. Fågelbarn, Christin Ljungqvist
5. Himlens fånge, Carlos Ruiz Zafón
6. Människohamn, John Ajvide Lindqvist
7. Vi kom över havet, Julie Otsuka
8. Oktober i Fattigsverige, Susanna Alakoski
9. Antiloper, Ester Roxberg
10. Boktjuven, Markus Zusak
11. Förr eller senare exploderar jag, John Green

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej





  • Follow on Bloglovin

  • Emma's bookshelf: currently-reading


    goodreads.com
  • Till bloggens startsida

    Kategorier

    Arkiv

    Prenumerera och dela